Penaja Utama Muzikal Gamat 2 @ MaTiC

TIGA DIVA GAMAT 2!

TIGA DIVA GAMAT 2!
Ketua Obor-Obor Yang Jahat, Ketua Buntal Yang Gatal dan Ibu Gamat Yang Gila!

Tawaran Istimewa 22 Mac 2010, Harga RM22, Sebanyak 22 tiket

Sebagai penghargaan kepada sokongan anda, pihak produksi menawarkan 22 tiket dengan harga RM22 (tiket sahaja) sempena 22 Mac 2010, iaitu persembahan terakhir Muzikal Gamat2. Kepada yang berminat sila hubungi 017-8716060 / 012-2977220 atau dapatkan tiket anda di kaunter tiket Muzikal Gamat di MaTiC (Jalan Ampang KL) sekarang.

TAWARAN TIKET HARGA ISTIMEWA HEALWELL

Berita Baik!! Healwell Pharmaceuticals Sdn. Bhd menawarkan tiket Muzikal Gamat2 dengan harga RM35 bagi persembahan 14, 15, 16, 17, 18 & 21 Mac 2010, 8.30pm, anda boleh mendapatkan tiket tersebut di House of Healin
1) Giant Kelana Jaya (016-660 4025)
2) Section 14, Petaling Jaya (03-7960 7355)
3) Jalan Kartunis, Glenmarie, Shah Alam (03-5569 4281)

Pakej RM35 istimewa ini termasuk dengan buku program, jamuan ringan (supper) & sesi berjumpa dengan artis.

Cepat! Hanya 100 tiket ditawarkan untuk setiap malam. Maklumat lanjut, sila hubungi: 017-378 5333 (Hazri)

Pengumuman

Kepada peminat Ziana Zain, Ziana tidak dapat berlakon pada 13 & 15 Mac 2010, 8.30pm & persembahan matinee (3pm). Tak usah sedih, Ziana tetap akan bersama kita semua pada tarikh-tarikh yang lain (12, 14, 16 - 22 Mac, 8.30pm). Cepat-cepat dapatkan tiket kalau ingin melihat gaya obor2 vogue Ziana tu.

Ibu Gamat Amy Mastura & Ketua Buntal Misha Omar tetap akan menemui para penonton pada setiap persembahan. Marilah cepat2 dapatkan tiket anda

Friday, February 12, 2010

Anak-Anak Artis Gamatkan Gamat2 @ Harian Metro







Oleh Ramlah Zainal

2010/02/12 PENYANYI popular Ziana Zain dan Misha Omar antara dua pelakon utama yang bakal menyemarakkan pementasan Muzikal Gamat musim kedua yang bakal dipentaskan di Pusat Pelancongan Malaysia (MATIC), Jalan Ampang, Kuala Lumpur bermula 12 hingga 22 Mac ini.
Teater berkenaan dipentaskan CTRA Production dengan kerjasama Persatuan Penulis Wanita Malaysia (PPWM), Matic, Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara) dan Istana Budaya (IB). Selain terbabit dengan program Mentor musim baru terbitan stesen TV3, Muzikal Gamat adalah 'comeback' buat Ziana di persada seni selepas bercuti hampir setahun kerana bersalin. Lebih menarik, ia juga julung kalinya kemunculan Ziana dan Misha di pentas teater tempatan. Produser teater berkenaan, Siti Rohayah Attan, berkata Ziana dan Misha sudah pun memberikan persetujuan untuk beraksi di pentas teater itu minggu lalu.
"Ziana juga akan membawa watak Ketua Obor-Obor yang juga watak jahat dalam pementasan teater berkonsep kanak-kanak ini.
"Misha pula akan membawa watak Ketua Ikan Buntal untuk menggantikan tempat Datin Natasha Hudson yang membawa watak itu pada musim pertama. Kami tampilkan Misha kerana ingin mencuba sesuatu yang baru pada musim ini," katanya. Jika nak diikutkan, kata Rohayah, pihaknya pernah berbincang dengan Ziana untuk menawarkan berlakon dalam teater Bukan Dejavu 2, tetapi Ziana pula disahkan mengandung ketika itu dan perancangan berkenaan terpaksa dibatalkan.
"Apabila saya pentaskan Muzikal Gamat di IB, saya juga menawarkan dia berlakon, tapi pada waktu itu Ziana masih dalam tempoh berpantang. Justeru, kali ini pihak kami sangat berharap Ziana akan menerima tawaran berlakon," katanya.
Selaku produser, Rohayah mengakui Ziana dan Misha mempunyai daya tarikan kuat untuk menarik penonton ke pentas teater. Rohayah berkata, apa yang menarik teater berkenaan menggabungkan pelakon dewasa dan kanak-kanak semuda usia dua tahun. "Pelakon yang paling muda ialah anak kepada pelakon Juhara Ayob yang berusia dua tahun. Begitu juga dengan anak Amy Mastura yang masih terbabit dalam musim kedua ini. "Mereka juga menjadi kanak-kanak berani dan aktif apabila menjayakan sesi latihan dan pementasan. Pada masa sama, pihak kami bercadang melamar anak Ziana dan Misha sendiri untuk beraksi nanti," katanya.
Tambah Rohayah lagi, pihaknya terpanggil untuk mementaskan semula teater Muzikal Gamat berdasarkan sambutan memberangsangkan Oktober lalu.
"Ia dipentaskan atas kesedaran bumi dan laut semakin nazak kerana perbuatan keji manusia sedangkan jangka hayatnya boleh dipanjangkan jika sikap jahat itu boleh dihindari.
"Kami menghasilkan teater muzikal ini dengan hasrat untuk semua masyarakat berfikir bagaimana menjadi makhluk bersopan kepada alam ini," katanya.
Cerita ini mengisahkan suka duka kehidupan makhluk laut seperti Gamat, Ketam, Kurita, Obor-Obor, Umang-Umang, Landak Laut, Belut, Barracuda, Kuda Laut dan Tapak Sulaiman. Kehidupan mereka akhirnya dicemari sisa toksid sehingga Kurita mahu menculik Ibu Gamat untuk menjadikannya sebagai penawar. Namun Kurita tersalah culik iaitu Anak Gamat menyebabkan suasana di lautan menjadi kucar-kacir.
Selain Ziana dan Misha, barisan pelakon lain termasuk Amy Mastura, Zuhairi Ibrahim, Nur Syahida Marzuki, Anith Aqila Sulaiman (OIAM), Aidil Solehin Marhalim, Eewen Teoh serta seramai 40 pelakon pembantu.
Teater karya dan arahan Zaifri Husin ini ditaja Healwell Pharmaceuticals Sdn Bhd iaitu syarikat yang popular dengan pengeluaran gamat milik Datuk Prof Hassan Yaakub.
Tiket bagi menyaksikan pementasan Muzikal Gamat musim kedua ini dengan berharga RM50 (jam 8.30 malam) dan RM22 (jam 3 petang). Untuk keterangan lanjut hubungi 03-6186 6592/ 017-8716 060/ 012-2977 220 atau layari http://www.muzikalgamat.blogspot.com/.
roses@hmetro.com.my

No comments:

Post a Comment